fbpx

Forma na lato

Wakacje już niedługo więc nadszedł czas na spalenie paru zbędnych kilogramów i zrobienie formy na lato. Zamiast stosowania rygorystycznych diet i wyrzeczeń może warto podejść do tematu w inny sposób. 

Sport 

Jeśli na co dzień nie uprawiasz sportu to warto zacząć od małych aktywności, aby na stracie się nie zniechęcić. Warto wybrać taką aktywność, która będzie sprawiała nam przyjemność.  

RODZAJ AKTYWNOŚCI CZAS KCAL 
SKAKANIE NA SKAKANCE  10 MIN 134 
SZYBKI MARSZ 30 MIN 215 
SPACER 60 MIN 200 
BIEGANIE 30 MIN 368 
JAZDA NA ROWERZE 30 MIN 250 

Jeśli lubisz spacerować to dodaj spacer do swojego dnia. Zacznij od 30 min spacerów, stopniowo go wydłużając lub zamieniając na szybki marsz lub bieg. Jeśli nie jesteś fanem spacerowania spróbuj jazdy na rowerze lub skakania na skakance. Gdy już wprowadzisz małe aktywności dodaj do nich treningi skupiające się na konkretnych partiach twojego ciała. Oprócz utraty wagi w wyniku ćwiczeń aerobowych zaczniesz jednocześnie rzeźbić swoje ciało.  

Korzyści z wprowadzenia sportu do swojego życia jest wiele. Oprócz utraty zbędnych kilogramów i poprawy wyglądu naszego ciała zyskuje też nasze zdrowie. Osoby aktywne fizycznie mają lepsza odporność oraz rzadziej chorują na choroby układu krążenia.  

Zaleca się, aby osoby dorosłe ćwiczyły 150 min w tygodniu. Ważne jest również, aby były to różne aktywności. Dzięki temu zmniejszamy szans na wystąpienie urazów. 

Dieta 

Niestety okres zimowy sprzyja pojawianiu się zbędnych kilogramów. Przez tegoroczną pogodę ten okres nieco się wydłużył, a motywacja do działania gwałtownie spadła. Dlatego tez to już ostatni dzwonek by popracować nad swoją sylwetką. Warto pamiętać, że deficyt kaloryczny połączony z aktywnością fizyczna pozwala nam w ciągu tygodnia schudnąć ok. 0,7 kg.

Dobrym sposobem by zrobić to bez rygorystycznej diety jest wprowadzenie większej ilości warzyw oraz zup. Powszechnie wiadomo, ze warzywa są nisko kaloryczne, a jednocześnie wypełniają nasz układ pokarmowy dzięki temu możemy wytworzyć deficyt kaloryczny, który jest potrzebny do zgubienia dodatkowych kilogramów. Jednym z rozwiązań jedzenia większej ilości warzyw to wprowadzenie do diety kremów. Zupy krem są daniami treściwym, a zarazem lekkimi. Wprowadzając je do naszej diety możemy idealnie zastąpić nimi jeden większy posiłek. Możemy je przygotować tak na prawdę z wszystkich warzyw. Oprócz walorów dietetycznych dzięki zwiększeniu ilości warzyw w diecie dostarczamy naszemu organizmowi niezbędne witaminy w naturalnej postaci. 

Szparagi zawierają witaminy K, a także te z grupy B, witaminę C, E oraz A i kwasu foliowego. Dodatkowo są bardzo zasobne w składniki mineralne: miedź, selen, fosfor, mangan, cynk, żelazo, potas, magnez i wapń.

Szparagi, a także awokado, jarmuż i brukselka są szczególnie bogatym źródłem glutationu, który jest związkiem o silnych właściwościach detoksykujących.  Pomaga on rozkładać czynniki rakotwórcze oraz inne szkodliwe związki m.in. wolne rodniki. Dlatego też pozytywnym skutkiem jedzenia szparagów jest wspomaga ochronę przed rakiem kości, piersi, krtani, płuc i jelita grubego.  Jedzenie szparagów pomaga spowolnić proces starzenia i zmniejszyć stany zapalne organizmu oraz wspomaga procesy myślowe.

Kalafior zawiera wiele związków mineralnych m.in. potas, magnez, żelazo, cynk, mangan, witaminy z grupy B, witaminę C, K oraz kwas foliowy. Jest on  doskonałym źródłem błonnika przeciwutleniaczy i fitosteroli.

Groszek jest źródłem witaminy K, która jest niezbędna do wchłaniania wapnia i dzięki temu zapobiega osteoporozie. Wspomaga on również układ krwionośny poprzez zawartość witamin B3, B6. Dodatkowo zmniejsza ryzyko zachorowań na nowotwory, dzięki dużej ilości antyoksydantów. 

Pomidor stanowi źródło witamin z grupy A, C i K oraz składników odżywczych, a także dużej ilości witaminy B6, kwasu foliowego i tiaminy. Pomidory są źródłem potasu, manganu, magnezu, fosforu i miedzi.

Marchewka jest bogatym źródłem beta-karotenu, który korzystnie wpływa na wzrok (zmniejsza zespół suchego oka i zapobiega powstawaniu zaćmy), skórę (ma właściwości przeciwzmarszczkowe), włosy i paznokcie oraz redukuje cholesterol. 

Ziemniaki posiadają duże ilości potasu, który obniża ciśnienie krwi oraz magnezu będącego budulcem zębów i kości, ponadto poprawia przemianę materii, łagodzi stany zmęczenia i stres. Zawierają również nieco wapnia, żelaza i fosforu. Dostarczają one niemal wszystkich witamin, a najwięcej witaminy C. 

Zupy kremy zrobione na bazie bulionu Goodjo dostarczą nam niezbędne witaminy oraz minerały a ponadto kolagen, który jest bardzo ważny w diecie. Pomoże nam on wzmocnić strawy i bez kontuzji dojść do wymarzonej sylwetki na wakacje. Wiele ciekawych przepisów na kremy znajdziesz na naszej stronie w zakładce przepisy. 

[]